söndag med bagels

helgen har det varit toppenfint väder. trots att jag missade en av mina bästa vänners möhippa så hade jag en skön helg med värme o sol.


kanske har jag berättat det förr att jag bakade bagels o de blev jättegoda men det tar sin lilla tid. det är ju inte bara att baka dem som vanligt bröd. eller det är nästan samma sak men de har en extra moment under bakningen. för att få segheten måste man koka de snabbt i vatten. konstigt nog men så är det.


jag var i affären i lördags o skulle handla snabbt till middagen o så hittade jag färdig bagels deg! det är ju hur bra som helst! färska bagels på momangen! självklart var man tvungen o koka de o grädda de i ugnen men man slipper ju hela bakprocessen som tar mest tid.


så söndagen bestämde vi oss för att äta lunch vid sjön (som nästan hela stan också hade planerat kändes det som). jag gjorde bagels enligt förpackningen. förrutom att de inte jäste något alls utan tvärtom krympte en aning så tyckte jag att de blev ganska bra o smakade helt ok. eller så var vi helt enkelt hungriga. gjorde inte hela degen så jag får ta o testa igen.

men hemma bakade är faktiskt mycket, mycket bättre!

bilder: privat


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0