marknad

idag började jag dagen två stekta ägg till frukost med ett bröd och sen framför datorn för att få klart mitt jobbansökningsbrev.
 
efter lunchtiden (utan att ha ätit någon lunch) kände jag för att gå ut en runda.

gick en bra bit på sveavägen tills jag insåg att min plånbok låg hemma på skrivbordet. bara till att vända hem igen. när jag var vid drottninggatan så ångrade jag mig nästan att jag hade gått ut. det var fult med folk. så jobbigt.


jag gick till monki för jag var sugen på en t-shirt. deras tröjor är verkligen sköna och motiven är väldigt jag helt enkelt. gick sedan vidare mot gamla stan men jag fastnade vid sergles torg. under hela veckan har jag vetat det är det någon sorts internationell marknad där de säljer massa saker från olika länder. det mesta var ju mat, men det var faktiskt ganska kul att går runt där och titta. jag lekte helt enkelt turist. nästan som en japansk turist. jag tog bilder på nästan allt jag såg. nästan. men jag bara älskar att fotografera. särskilt när något är riktigt snyggt också. till jul önskar jag mig faktiskt en ännu bättre kamera.


på marknaden sålde de väldigt goda saker som franska korvar, ostar, kakor och holländska små crépes och belgiska våfflor. det fanns även ett stånd med godis, godis i massor. det var verkligen mysigt och ett bra initiativ från stockholm stad eller vem det än nu som har satt igång projektet. om du har vägarna förbi sergles torg så bör du besöka det. tror det är sista dagen imorgon men jag är inte säker.



imorgon ska jag träffa mina vänner på "afternoon tea" på lady hamilton hotel.

så engelskt sa min lilla syster. så mysigt säger jag :D

alla bilder är tagna idag från marknaden. enjoy!

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0