stockholm stadsbibliotek

idag har jag varit på af för den obligatoriska mötet. det var det tråkigtaste jag har varit med om på länge. men efteråt gick jag i stan i tygaffärer och panduro för jag skulle hitta snygga stenar för att göra smycken. hittade en massa coola knappar som blir bra som smyckhänge. gick sedan hem för att äta lunch. jag var dödshungrig så det blev pyttipanna med ett stekt ägg och ketchup. var snabbt inne på lidl på sveavägen och handlade. jag vet att jag har lovat att inte gå o handla där men nu har jag verkligen inte så mkt pengar och tänker spara så gott det går.


efter lunch gick jag snabbt över till stadsbiblioteket för att hitta några böcker som kunde ge mig flera idéer och lära mig att göra bättre smycken. jag gick även och tittade efter tyska kursböcker så jag kan sitta hemma och plugga själv. hittade några bra böcker faktiskt. fann "german for dummies" och jag tycker den är toppenbra att lära sig med. fundera på att köpa just den för jag inte kan ta med mig en lånebok utomlands precis. sen fann jag även några filmer och skivor på barnavdelningen.


jag har alltid varit en stor "fan" av bibliotek. varför köpa en massa böcker och andra saker som man kan finna på biblioteket gratis? finns det något bättre än bibliotek? det är alltid så mysigt med tusentals böcker. stockholms stadsbibliotekt är verkligen en av de finaste som jag har varit i. det är stort och pamigt med en viss respekt som man har när man stiger in. den runda formen är ju också väldigt orginell. ångrar jag kanske lite att jag inte utbilda mig till bibliotekarie istället?


har inte lyssnat så mkt på franz ferdinand förr, men lånade två skivor och tycker han är väldigt bra faktiskt. har även idag fått tag på gabriella cilmi och katy perry. väntar på natasha bedingfelds nya skiva också.


Kommentarer
Postat av: sandra

har aldrig varit i sthlms stadsbibliotek förr, men skulle vilja nån gång.

du kunde ju bara frågat mig efter franz ferdinand. men man tröttnar snabbt på dem. fast sätter jag på dem nu gillar jag dem för jag inte lyssnat på dem på länge. o franz ferdniand är DEM... hihi

puss

2008-09-17 @ 19:58:33
URL: http://applejuice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0