sardinien

sardinien, vad ska jag säga. det var underbart vackert och vattnet var helt otroligt. badade en hel del och snorklade ännu mer. det fanns så mycket att se under vatten. hittade småkräftor, räkor, sjöstjärnor, sjöborrar och tusentals med fiskar.



det vackra vattnet i nord sardinien

maten var typiskt italiensk mat som pizza och pasta men med inslag från havet. massor av musslor, snäckor, kräftor, räkor och hummer. roligt att först tittar vi på dem o sen käkar vi dem. hahaaahahhaa...



den bästa måltiden jag åt på sardinien


vårt hotellel var ett 4-stjärnigt hotell som var superfint. hela personalen var inte supertrevliga men det var helt ok och det bästa var ju att vi hade två stränder för som bara var för gästerna som bodde på hotellet och ett flertal vikar som man kunde hoppa in i. i stort sett fick vi vikarna för oss själva. alla låg o pressade i solen för att bli brun. det är verkligen helt galet vad de ligger o pressar. jag låg i solen en dag o resten av resan försökte jag finna skuggiga platser. något annat som jag inte gilla var att de bytta handdukar och lakan varje dag. helt onödigt. något som jag gillade var att det fanns 7 pooler :) tyvärr var vattnet kallare där än i havet så jag badade mest i havet. men det var inte fel att ta en svalkade dopp i en av poolerna heller.



bild på hotellet och från hotellet

vi hyrde bil i två dagar för att ta oss ifrån baia sardinia (som var en superliten ort, kan man ens kalla det för en ort?). kom iväg för att mathias ville vindsurfa och sen hitta vi en annan strand där vågorna var så stora att man nästan höll på att drunka faktiskt. men det var sååå roligt att hoppa i vågorna.


 


solnedgång vid rena major


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0