carrie i paris

äntligen har jag fått någonlunda bukt med dessa läskiga bananflugorna. hittade på antiximec hemsida om att man skulle göra en "häxblandning" som lockar till sig bananflugorna och tar kol på dem.


recept:

en del vatten

en del honung eller sirap

en del vinäger

några droppar diskmedel


blanda till och låt stå så kommer de äckliga flugorna till blandningen och druknar.


jag är mycket överaskad över att jag har denna veckan gått upp ganska tidigt, när jag inte behöver det, och gått ut och joggat längts med zürichsjön. tre dagar av fem är inte dåligt, för att vara jag.

annars händer det inte så mkt här hos mig faktiskt. har tittat klart alla avsnitt på sex and the city och försöker fixa till mitt cv men har inte de rätta verktygen för att göra klar den.


mest av allt så saknar jag sverige, min familj och vänner så otroligt mycket. pust...

om ni har sett de två sista avsnitten av sex and the city så kan ni kanske tänka er att jag är som carrie i paris helt ensam utan familj eller vänner. ungefär sådär känner jag mig men klart, min situation är lite bättre än hennes förutom den ekonomiska situationen. hon har ju hur mycket pengar som helst o shoppar järnet.


so family and friends, tro inte att jag levar loppan här. jag saknar er verklingen, verkligen jätte mycket. så mycket att det gör mig ledsen i hjärtat. älskar er alla.


imorgon är det lördag och det är "die lange nacht der museen" i zürich. det är faktiskt väldigt häftigt. för 25CHF per person är massa museum öppna från kl.19-02. man ser museumen på ett helt annat sätt på natten. tänk er gå på zoo tillexempel på kvällen när det är helt mörkt, vissa delar är upplysta, och man får nästan gissa sig till vad det är för djur framför dig. det är ganska coolt faktiskt.
 



elefant familj från zoo zürich


förra lördagen fyllde jag år och på kvällen gick vi och åt en big mama burger :D och den var verkligen big.


   fast den är för två personer....


SENARE UNDER DAGEN

förresten, under de slappa dagarna under parasolen och solen i sardinien så läste jag klart boken "fördjupade studier i katastroffysik" av marisha pessl. det var en toppen bok men, det kommer alltid ett men. jag fattar inte slutet. kan någon förklara för mig? om du har läst boken och förstod slutet, snälla förklara. för jag fattar inte.


 


Kommentarer
Postat av: Sandra

åhh den boken har jag köpt. men jag har andra böcker som ska läsas innan den. så sorry, vi får starta vår bokklubb senare... hahah.. so nerdy

o när det gäller häxblandningen, så räckte det bara med saft o diskmedel för getingar iaf.



puss

love you!

2008-09-05 @ 16:29:22
URL: http://applejuice.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ja, men typ så brukade de ha i Uppsala. Kulturnatten hette det. Vet inte om de har kvar det, men museum och kyrkor var öppna under nattetid och parker samt statyer upplysta. Det var lite speciellt och coolt faktiskt.



KRAM.

2008-09-05 @ 20:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0