mehr wein, bitte = mera vin, tack

jag sitter hemma o väntar på att mathias ska komma hem. medan jag ändå sitter o väntar så ska jag börja med mitt andra glas vin. i stereon går the killers för min syster prata om det innan. min fisksoppa kokar på och saffransdoft är i hela huset. det var sista saffranet jag har här. hoppas få mer från sverige snart.

testade pepparkaksglassen igår kväll. om jag hade kunnat hade jag velat att alla fick smaka den för den är så god att jag skulle kunna äta upp en hel ask. det var som daimglass men byt ut daimen mot pepparkaks deg som är nästan färdig men ändå inte. ahhh...jag hoppas den finns nästa år också här nere.

telefonen ringde, mathias lämnar kontoret först nu. han är hemma om en halvtimme. jaha...ett glas vin till då! skål!

12 minuter senare:

när jag sitter o dricker vin själv dyker en tjej upp i huvudet på mig. hon är helt galen i vin. ulrica, jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag kom att tänka på dig när jag dricker vin här hemma själv, men oavsett så saknar jag dig!


Kommentarer
Postat av: Kattis

The Killers med Human är bäst. Jag lyssnar på den om och om igen, HELA TIDEN. Min favvo just nu.



Kram och hej.

2008-11-19 @ 23:30:13
Postat av: Patsy

hiihiii..u crazy woman...

2008-11-22 @ 15:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0