massor att äta och en ny cykel

jag läste för några veckor sedan en ganska rolig artikel på taffel.se (som föresten är en mysig och bra hemsida med intressanta artiklar om mat).


"taffel.se rekommenderar: 100 saker att äta innan du dör" Klicka här så kommer ni till artiklen om ni är intresserad av att läsa.


det som är lite roligt är att de radar bara upp 89 saker som man ska äta. resterande 11 sakerna får man själv skriva vad man tycker ska vara på listan. jag blev lite stolt när jag insåg att av deras lista på 89 saker så har jag iaf ätit mer än 10 saker. det är inte så dumt eller hur, tänkte jag. men så slog det mig en tanke.


är det jag som har varit så lyckligt lottad att jag har kunnat få möjligheten att smaka på en del av dessa delikatesser eller är det dem som har gjort listan som inte är särskilt världsvana?
oavsett tänker jag inte lägga till något för man äter olika goda och roliga maträtter och saker varje dag. hur skulle jag kunna göra en lista på 11 saker när det finns mer än flera hundra saker att äta innan man dör?

nog om att äta!


igår fick jag äntligen min nya cykel! jippi! var på en provtur idag uppe i züriberg. det var kallt o låg en del snö på marken blandat med blöta löv. inte den bästa tiden att cykla men jag kunde bara inte motstå att prova cyklen. jag är 27 år gammal och jag har äntligen fått min första helt sprillans nya cykel. kan jag vara något annat än glad????



bilden kommer från specialized hemsida, men det är en likadan cykel jag har fått


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0