heja heja sverige!

idag var jag på ikea med tjejkompis jag var o fika med i förra veckan för att handlade svenska saker. mest julsaker såklart. jag visste inte att ikea var så nära mig. i vanliga fall så åker jag bil dit och då tar det ändå en tjugo minuter innan vi är framme (om inte längre). vi tog tåget idag eftersom varken jag eller hon har bil och det var förvånandes inte alls långt. det tog mindre än tio minuter för mig från stadelhof till dietlikon. sen var det bara en promenad på cirka tio minuter till.

jag handlade en ljus inför julen och en massa svenska smaskiga saker som pepparkakor, glögg, godis, inlagd gurka och godis igen. köpte även med mig hem pepparkakshus som man får bygga upp själv. ska bli kul att pyssla lite här hemma. och en hyacint. kan det bli mer jul?


jag tror att schweiz har blivit skandinavien jul galna. inte nog med att de har det som tema på globus men även migros (ungefär som ica i sverige) har kommit ut med två nya glassar med glögg-och pepparkaks smak. jag köpte glögglasen i förra veckan och diggade inte den, men mathias fick i den snabbt för när jag kom hem från mig lektion igår var den tom. bra ursäkt för mig att köpa pepparkaksglassen.


ikväll blir det ungspannkaka med lingon o rårivna morötter (om jag har några :S). bäst att gå o laga maten nu.

ciao!


bild 1. min nya hyasint och glögg från herrljunga (vore bättre om det var från blossa) inhandlat från ikea
bild 2. pepparkaka med cappucino smak, bilar och fiskar. även inhandlat på ikea
bild 3. peppkaka- och glögglass från migros









Kommentarer
Postat av: J.eynie

Det är nog för dem billiga priserna och man känner sig HEMMA i IKEA! Det har liksom alltid funnits :)

2008-11-19 @ 18:26:08
URL: http://jeynie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0