julhysteri

snart har halva november gått men det känns som om det vore december istället. inte pga av vädret eller något utan mer
för all juldekoration och försäljning som har dykt upp. överallt säljer man julsaker, allt från pynt till mat. och folk köper på
som bara den. är det inte lite tidigt eller är det jag som är sen?


imorgon är det svensk julmarknad vid st. peters kyrkan här i zürich. det ska säljas svenska varor och till och med finnas
en fiskedam (tyvärr bara för barn). det ska bli roligt men är det inte lite tidigt?


är julen hysteri i sverige också? *pust*...jag saknar att gå på indiska o titta på deras julpynt och dekoration.


var igår även på h&m för att kolla in kläderna från comme des garcons. hade räknat med att allt var borta faktiskt, med tanke på att det alltid är så hysteriskt i stockholm. men överraskade nog så fanns det hur mkt kläder kvar som helst. till och med jag fick med mig en prickig tröja hem. visst kan det vara lustigt att det är så olika i olika länder?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0