dim sum och wonton

äntligen fredag och jag märkte precis att jag har glömt min mobil hemma. jippi och suck. det finns ju inget bättre än fredagar (särskilt när det är löning) men det finns heller inte som är så irriterande som att ha glömt mobilen. men det är ändå ingen som ringer mig så jag tror inte jag missar något speciellt. men det är ju typiskt att man skulle göra det bara för att jag har den hemma.


festen i onsdags var kalaskul! jag mådde däremot lite sämre dagen efter, men det var ju roligt. jag vann ett litet kit från Swiss. passade perfekt eller hur?


ikväll kommer jag träffa två vänner från universitetet. det var så länge sen vi tre sågs så det ska bli toppenkul. de vet både om att jag ska flytta men inte att jag har fixat jobbet så det ska bli kul och berätta för dem.


på söndag ska jag på dim sum med syrran. oh, det ska bli sååå gott. vad jag kommer sakna det när jag har flyttat. jag har ju inte ens hittat en asiatisk matbutik i zürich. hur kommer jag att överleva utan mina dim sum. jag kommer kanske inte ens kunna göra wontons längre...pust...i just love dim sum och wonton.


wonton är så enkelt att göra. ok, jag göra inte degen själv, då skulle jag vara master of the food master typ. men man kan köpa fryst deg som är helt underbar o kostar knapt något. sen behöver man egentligen bara köttfärs, lite färska krydder som korriander, vårlök, salt och peppar och vips har du allt för en god wonton middag. självklart kan man lyxa till det med andra ingredienser i dessa gudomliga knyten men varför göra det krångligt när man kan ha det så lätt?

jag ska ta bilder på mina egna hemmagjorde wonton en gång så ska ni få se. men tills dess får ni se hur wonton och dim sum kan se ut som inte jag har gjort eller tagit.
 


Kommentarer
Postat av: J.eynie

Ska du flytta?! Vilken rolig upplevelse det måste vara! Vad ska du jobba med i Zürich?

2008-05-28 @ 18:47:12
URL: http://jeynie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0