maräng, maräng, så dålig maräng

skön kväll efter jobbet. denna veckan är sista veckan jag jobbar tillsammans med Maud så jag hade tänkt att att bjuda på en fika imorgon. jag såg på bill's menu en gång för länge sen där han gjorde egen glass med hallon och pistagenötter. det såg så otroligt gott ut så jag och skrev ner receptet. jag har dock inte exakt samma ingredienser som han hade pga att jag inte ville handla vissa ingredienser då jag ska flytta snart. hur glassen kommer smaka imorgon har jag ingen aning om men jag kan inte tro att det är något fel på den. det är ju sött och en hel del vispgrädde.


det blev en del äggvitor över från glassen så jag tänkte göra lite maränger till glassen imorgon. tyvärr tror jag att jag har misslyckats med marängerna men de är nog ätbara ändå. jag får väl se vad Maud säger imorgon.


maränger på plåt            
maränger på plåt till färdiga (men misslyckade) maränger


har även tv:n på och självklart tittar jag på fotboll. är det någon som inte tittar på fotboll under em? efter första halvlek står det 1-0 till Schweiz och jag hoppas det stannar så eller flera mål till Schweiz!!


HEJA HEJA HEJA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0