återvinningsbara kuverter

jag är en person som verklingen vänar om miljön i den mån jag kan. jag återvinner allt som går att återvinna, använder energi snåla lampor, handlar inte så mycket saker som är inplastat och veklingen försöker göra så att vi får en bättre vardag. låter ju väldigt klichée aktigt men så är det faktiskt.


o så hörde jag på radio för en vecka sen ungefär, att de som jobbar på återvinnings centralerna vid tidningar och papper inte är så glada över att få kuverter bland papper och tidningar. jag visste om att man inte skulle slänga in kuvert med fönster men jag hade ingen aning att man inte skulle slänga i vanliga kuverter också. visste du det? det är visst så att klistret som finns på kuverten (där man slickar igen kuverten) fastnar i återvinningsmaskinerna och det stoppar upp maskinerna. jaha tänker jag, det var ju inte så bra. men varför har de inte informerat folk i allmänheten om detta? jag har frågat runt och det är knappt någon som vet om detta.


så vad vill jag ha sagt med detta? bättre information till allmänheten om vad för produkter går att återvinna eller tillverka återvinningsbara kuverter!


har fått värsta problem med mina axlar. ska på thaimassage snart...väntar bara tills klockan ska gå så jag får sluta jobbet.

på fredag ska jag till en kinesisk restaurang och äta förhoppningsvis äkta kineisk mat med en vänn från universitetet. kommer bli nice 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0