Vart finns rosenvatten?

Hmm... jag är visst inte så duktig på att uppdatera min blogg. Det har varit så extremt mycket jobb sen jag kom hem från min semester att jag inte orkar sitta framför datorn en enda sekund efter klockan 18 varje vardag. På lördag och söndagar vill man ju göra andra saker än att sitta vid datorn.

Tanken var ju att jag skulle skriva ner om min semester eftersom jag hann uppleva så mycket som jag ville dela med mig. Men så blev det tyvärr inte, eller jag håller att skriva ner den men det kommer ta tid innan jag är klar. Därför har jag bestämt mig för att strunta i det.

Häromdagen när jag satt i tunnelbanan på väg hem satt en man mittemot mig. Han sträckte ut sin arm så att han hade den på den andra sättets ryggstöd. Sådär brukar män göra när man sitter bredvid sin tjej. Det visar lite att det är min tjej. Men killar gör visst de generellt också visst. Och när man tänker efter så stämmer det. Men varför gör dem så? Varför sträcker inte tjejer sin arm fram och lägger den på stolen som är bredvid? Visst är det konstigt?

Hösten har verkligen kommit med framfart, undra om det är kallt ute? Det är definitivt kallt här inne i min lägenhet. Det känns som jag sitter ute på balkongen hela tiden. Hur kan det vara så kallt här inne? Undra hur det är här när vintern kommer? Som tur är slipper jag få veta det eftersom jag ska flytta i december. Jag verkligen längtar. Det ska bli så skönt att bara gå på toaletten utan att se efter om det är en silverfisk på golvet eller inte. Iofs så har de inte visat sig så mycket på sistone, peppar, peppar ta i trä, men jag vet att de är där.

Jag har börjat läsa tyska på kvällstid, på universitetet. Det är kul men det känns ändå jobbigt. Fastän det inte spelar någon roll ifall jag kommer klara tentan eller inte så känns det jobbigt att jag kanske inte klarar tentan. Har jag börjat på något måste jag slutföra det, med ett bra slut. Jag är ändå glad att jag började. Hade jag inte gjort det hade jag inte tvingat mig själv att lära mig tyska.

Tittade på 9:an tidigare idag och det var Bill's mat eller något. Han gjorde en extremt god glass med hallon och pistagenötter och det var verkligen enkelt. Men han hade rosvatten i glassen. Vart får man tag på rosvatten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0