xizhuangbanna???

ännu en grå dag. varför är det så dåligt väder och kallt? blir så avis när M säger att det är 21 grader i poolen nere i Grüningen. jättekul. har haft en superbra helg tillsammans och vi har käkat ute så mycket att jag tror jag får leva på snabbnuddlar resten av veckan. vi åt alla våra favvo rätter. det ända som missades var indisk mat. men det är inte så farligt. vi var på san leandro och käka tapas en kväll och deras calemares fritos var bara gudomliga! i fredags åkte vi ut till landet. jag har aldig gillat att övernatta där så vi gjorde inte det denna gången. det var ju svinkallt i huset. men det var fint väder och utsikten där är helt otrolig. vi gick en runda i skogen. gick upp på en klippa och det var bara ett stup ner till havet. vi satt där en stund och njöt av denna fina utsikt. sen fortsatte vi och stötte på unga tjurar. lite mindre roligt tyckte jag. är inte så förtjust i kossor, inte sen jag blev jagad av en hel flock kossor när jag var liten.



lördagen var vi och åt dim sum. det var toppen gott. eller det är ju mest jag som gillar det. på söndagen var vi och bada på centralbadet. tror mamma skulle gilla det grymt mycket. jag stör mig så mycket på folk som motionsimmar långsamt. jag blir tokig. särsklit tanter som simmar brevid varandra och pratar om allt mellan himmel och jord. kan de inte gå och fika på ett kafé istället? på kvällen tog vi bilen ut till Rosendals trädgård. köpte en fin rosmarin buske och lite frö till sallader. hade tänkt att odla sallad själv nu under sommaren. jag är så dålig på att köpa sallad annars. mest grönsaker för mig. men Rosendal är ett toppen ställe och mysigt. har tappat räkningen hur många gånger jag har varit där. hittat massa ny musik, ska hämta det senare hos syrran. det har nästan blivit en sport att hitta ny och bra musik faktiskt. om knappt två veckor åker jag till Kina. det kommer vara världen lyx, jag bara längtar. kan inte nån berätta för mig lite om Xizhuangbanna? jag orkar inte läsa om det... 

Kommentarer
Postat av: Sandra

hahaha.. har du blivit jagad av kossor? hahaha
jag tycker kossor e söta :P dem sötaste av alla bondgårdsdjur iaf. hihi

2007-05-22 @ 16:55:27
URL: http://applejuice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0